Teenuse lihtsus

Teenust tellides mõtleme alati selle lihtsusele – kui kergelt saan asjad aetud ja kui kiiresti kõik sujus. Teenuse lihtsusel pole seost hinnaga, lihtsalt ja kiirelt teenuselt ei oota madalat hinda või kui see on samuti olemas siis seda parem. Hea näide lihtsast teenusest on torulukseppa töö – torud umbes, tuleb ruttu ja lahendab probleemi. Seda teenust tellides on ootuseks vaid lahendatud probleem. Samuti ei vaidle me kunagi autoremondi töökojas selle üle, kas antud tunnihind ja kulunud tundide arv on mõistlikud. Samas kujundust ja disaini tellides on oht kehastuda disaineriks kordades suurem, kui remonditöökojas kehastuda autoparandajaks. Disain tundub lihtne ja siin on tahtmine sõna sekka öelda.

Teenust luues tuleb silmas pidada sama momenti – teenus peab olema lihtne teenuse tellijale ja teenuse osutajale. Keeruka teenuse või toote puhul on oht osutada teenust vigaselt või siis töö käigus sattuda uute kriteeriumite selgudes majanduslikku kahjumisse tunduvalt suurem kui lihtsa teenuse puhul. Samuti ei pruugi tellija leppida lisanduva ajakuluga.

Teenust lihtsana hoides on rahul nii tellija kui ka täitja – töö on kiire ja korralik, vigu ja möödarääkivusi esineb harvemini, samuti on teenuse maksumus üheselt mõistetav ega tekita vaidlusi.